اخبار بین المللی, سلول درمانی
شماره: 26301
1396/05/24 - 11:30
ایجاد سلول درمانی برای مشکلات مربوط به فیبروز ریوی

تیمی از محققین دانشکده پزشکی UNC و دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مطالعه ای امیدوار کننده در جهت استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات ریوی مانند فیبروز ریوی ایدیوپاتیک(IPF)، بیماری ریوی انسدادی مزمن(COPD) و فیبروز کیستیک داشته اند.

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، بیماری های فیبروزی شامل ایجاد فیبروز یا بافت های شبه اسکار می باشد که ناشی از التهاب های ریوی مزمن هستند و با جایگزین شدن بافت ریوی با بافت اسکار، میزان تبادلات اکسیژن در آن به حداقل می رسد.

 در این مطالعه جدید، محققین نشان داده اند که می توانند سلول های بنیادی ریوی خود بیماران را با روشی کمتر تهاجمی از آن ها جداسازی کرده و در شرایط آزمایشگاهی تکثیر کنند و در نهایت آن ها مقدار کافی این سلول های بنیادی را برای درمان انسانی استفاده کنند. در مطالعه ای که آن ها روی مدل موشی فیبروز ریوی ایدیوپاتیک انجام داده اند نشان داده اند که استفاده از این سلول های بنیادی می تواند موجب کاهش فیبروز ریوی و افزایش عملکرد ریوی شود.

این اولین مطالعه ای است که محققین توانسته اند با استفاده از یک روش نمونه برداری کمتر تهاجمی، سلول های بنیادی ریوی درمانی را تولید کنند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved